Τρίτη, 5 Μαρτίου 2013

Το ηρωικο-τραγικό άστρο του Όσκαρ Πιστόριους


H τραγική ιστορία του Oscar Pistorius κάθε άλλο παρά έφυγε από την επικαιρότητα. Έχει κάποιες διαστάσεις «μεγαλύτερες από τη ζωή», διαστάσεις που την καθιστούν εξαιρετικά ενδιαφέρουσα για όλες τις εποχές και γενικά για όσο θα υπάρχουν άνθρωποι. Παράλληλα, ένα τέτοιο δυνατό «σενάριο» είναι βέβαιο ότι δεν θα ξεφύγει από το Χόλιγουντ και έτσι σύντομα θα ξαναδούμε αυτό το ηρωικό-σκοτεινό δράμα της ζωής του Πιστόριους να επαναλαμβάνεται στον κινηματογράφο.

Όταν μιλάμε για τέτοιες ιστορίες (ηρωικές, δραματικές αλλά και τραγικές) μας έρχονται στο μυαλό δύο συγκεκριμένα ζώδια: o Λέων και ο Σκορπιός. Ο Λέων συνδέεται με τις ηρωικές πράξεις, όπου ο άνθρωπος υπερβαίνει τον εαυτό του, πετυχαίνει εξαιρετικά κατορθώματα και κερδίζει το θαυμασμό όλων (ο Πιστόριους υπερέβη την αναπηρία του και έγινε πρωταθλητής κόσμου στους παρα-ολυμπιακούς). Ο Λέων συνδέεται επίσης και με τα διάφορα δράματα – τα οποία όμως έχουν ένα μάλλον «θεατράλ» χαρακτήρα. Γιατί το ζώδιο της βαριάς και πένθιμης τραγικότητας είναι αναμφίβολα ο Σκορπιός. Δεν αποτελεί λοιπόν έκπληξη το γεγονός ότι ο Πιστόριους επηρεάζεται πάρα πολύ έντονα από το ζώδιο του Σκορπιού (έχει τον Ήλιο, τον Ερμή, την Αφροδίτη και τον Πλούτωνα εκεί) αλλά και από το ζώδιο του Λέοντα (έχει τη Σελήνη του σε αυτό το σθεναρό και αριστοκρατικό ζώδιο).


Η Σελήνη του Πιστόριους (που αντιπροσωπεύει τον εσωτερικό του κόσμο, την ψυχή του) βρίσκεται στις 3 μοίρες του Λέοντα, σε ένα όχι ιδιαίτερο φιλικό χώρο για τη Σελήνη (η οποία είναι «θηλυκή» και βρίσκεται στη συγκεκριμένη περίπτωση σε ένα «αρσενικό» ζώδιο). Ο Λέων είναι σαν ένα μικρό παιδάκι που δεν έχει καθήκοντα και υποχρεώσεις και θεωρεί ότι είναι ένας μικρός θεός. Επιζητεί το θαυμασμό των άλλων και επιδιώκει γενικά να βρίσκεται στο επίκεντρο της προσοχής. Αυτό όμως δεν ικανοποιεί απόλυτα τη Σελήνη, αφού αυτή ζητάει πρωτίστως την ψυχική ένωση με τον άλλο (χωρίς αυτό να γίνεται με πομπώδη και θεατρινίστικο τρόπο. Η Σελήνη είναι θηλυκή και ζητά ιδιωτικότητα, εσωτερικότητα και ασφάλεια). Ο Λέοντας λοιπόν εδώ της δίνει μεν αυτοπεποίθηση, τη γεμίζει ενέργεια, της δίνει δύναμη για να εκδηλώσει τα συναισθήματά της, όμως αυτά λειτουργούν κάπως "αποξενωτικά" για τη Σελήνη (και για το ηλιακό του ζώδιο το Σκορπιό), αφού την οδηγούν κυρίως στο να κατορθώσει αυτή να τραβήξει την προσοχή και να γίνει το επίκεντρο του ενδιαφέροντος εξωτερικά. Αυτό που πραγματικά και ουσιαστικά ζητάει η Σελήνη, τη βαθιά ψυχική ένωση, ο Λέων δεν κατορθώνει να της το δώσει απόλυτα, έτσι την αφήνει ημιτελή, την κάνει θα λέγαμε να λειτουργεί σαν ένα μικρό παιδάκι, σαν ένα μικρό θεό που θεωρεί ότι η αγάπη των άλλων πηγάζει κυρίως μέσα από το πόση σημασία του δίνουν οι γύρω του, από το πόσο θαυμάζουν αυτά που κάνει, αν δίνει καλές «παραστάσεις» κ.λ.π. Το άτομο με Σελήνη στο Λέοντα δεν έχει τη δυνατότητα να αντιληφθεί τα βαθιά (εσωτερικού χαρακτήρα) συναισθήματα που μπορεί να τρέφει απέναντι του π.χ. η μητέρα του, δεν μπορεί να καταλάβει δηλαδή την πραγματική έννοια της "σπλαχνικής αγάπης".

Έτσι λοιπόν ο Όσκαρ θεωρεί σα  "δική του" γυναίκα εκείνη την οποία καταφέρνει να "θαμπώσει" με τα επιτεύγματα του, τη γυναίκα που τον θαυμάζει συνεχώς. Η Σελήνη στο Λέοντα ζητάει επίσης το καρδιοχτύπι, το «σφίξιμο στο στομάχι», το να ανυπομονούν να τον συναντήσουν. Αρκετά ερωτική και "χτυποκαρδιάρικη" Σελήνη λοιπόν - όχι όμως για να εμβαθύνει αρκετά… Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του Λέοντα είναι ο θεατρινισμός, γι’ αυτό και η πλειοψηφία των ηθοποιών έχουν κάποιο σημαντικό αστρολογικό στοιχείο σε αυτό το ζώδιο. Μια Σελήνη στο Λέοντα λοιπόν αποζητά το δράμα, το θεατρινισμό με σκοπό να προκαλέσει συγκίνηση και να τραβήξει την προσοχή των άλλων.


Δεν ξέρουμε το κατά πόσο ο Πιστόριους είναι γυναικάς όπως φημολογείται (από το γενέθλιο χάρτη του φαίνεται πολύ ερωτικός). Ο ίδιος πάντως φαίνεται να απαιτεί την απόλυτη δέσμευση και αφοσίωση της συντρόφο του! Αυτό μας αποκαλύπτει η Αφροδίτη του που βρίσκεται στο ζώδιο του Σκορπιού (και μάλιστα σε σύνοδο με τον Πλούτωνα, γεγονός που πολλαπλασιάζει και μεγενθύνει στον ύψιστο βαθμό τις σκορπίσιες ενέργειες της). Η Αφροδίτη  δείχνει τον τύπο του συντρόφου που ψάχνουμε και με την Αφροδίτη στο Σκορπιό ο Όσκαρ Πιστόριους ψάχνει κάποιο σύντροφο που θα του δημιουργήσει ακραία συναισθήματα, πάθη, κτητικότητα, το αίσθημα της ζωής και του θανάτου (σχέσεις που εμπεριέχουν κίνδυνο). Ο Σκορπιός θέλει την απόλυτη ένωση, θέλει μέσα από όλα αυτά τα ακραία συναισθήματα να ερευνήσει το λόγο της ύπαρξής του! Πρέπει να έχει το σύντροφό του απόλυτα δικό του ψυχικά, να συγχωνευτούν οι δυο τους και να γίνουν ΕΝΑ! Αυτή η ζωδιακή της θέση φέρνει την Αφροδίτη στα άκρα και δεν της προσφέρει την αρμονία που ουσιαστικά αποζητάει. Ένα άτομο με Ήλιο και Αφροδίτη στο Σκορπιό πάντως είναι εξαιρετικά αφοσιωμένο στο σύντροφό του! Ο μόνος ίσως λόγος για να απιστήσει είναι η εκδίκηση, η γνωστή εκδίκηση του Σκορπιού.

Ο Όσκαρ Πιστόριους έχει κατά κάποιον τρόπο και χαρακτηριστικά Αιγόκερου - ο Ήλιος του και ο Κρόνος του βρίσκονται αμφότεροι στο Δέκατο Οίκο του. Αυτός ο ισχυρός Δέκατος Οίκος του του έδωσε πρόσθετη πειθαρχία, επιμονή, άκρατη φιλοδοξία και τελικά φήμη! Αν και ισχυρός Σκορπιός - ζώδιο που αποφεύγει τα φώτα της δημοσιότητας - φαίνεται τελικά ότι του αρέσει να βλέπει τον εαυτό του στην τηλεόραση. Μήπως όμως εκμεταλλεύεται τελικά αυτή τη δημοσιότητα του; Για να κάνει δηλαδή σχέσεις με κοπέλες που ενδεχομένως δεν θα μπορούσε να έχει διαφορετικά λόγω της αναπηρίας του - κοπέλες που στη συνέχεια χρησιμοποιεί για να ενισχύσει περαιτέρω την "κοινωνική του εικόνα"?

Μας εντυπωσιάζει επίσης το γεγονός ότι η Σελήνη του σχηματίζει μια δυσαρμονική όψη τετραγώνου με την Αφροδίτη του! Η γυναικεία φιγούρα του βγάζει στην ψυχή κάποια πολύπλοκα και συγκρουσιακά χαρακτηριστικά. Θα μπορούσαμε ίσως να τον χαρακτηρίσουμε ακόμη και σαν μισογύνη! Ενδεχομένως όταν γνωρίζει μια γυναίκα που να τη βλέπει καθαρά ερωτικά εκείνη να μην μπορεί να του δοθεί στο βαθμό που επιθυμεί αυτός. Και το αντίστροφο, όταν βρίσκει μια γυναίκα που να τη βλέπει σαν κάποια που θα μπορούσε να κάνει οικογένεια μαζί της εκείνη να μην τον βλέπει έτσι. Δυσκολεύεται γενικά να βρει μια γυναίκα που την ίδια στιγμή θα τον συνοδεύει στις ακραίες ερωτικές του επιθυμίες και θα "μιλά" ταυτόχρονα στην ψυχή του!

Ο Πλούτωνας του Πιστόριους βρίσκεται στο ζώδιο του Σκορπιού, στην κυρίαρχη θέση του δηλαδή. Οι ενέργειες του Πλούτωνα εδώ είναι πολύ δυνατές και έντονες. Όλα στη ζωή είναι ζήτημα ζωής και θανάτου, πρέπει να ερωτευτεί ακραία, να μπει μέσα στον άλλο, να απορροφήσει ο ένας τον άλλο και να τον κάνει κτήμα του, δικό του αποκλειστικά. Σε αυτή τη θέση ο Πλούτωνας δίνει επίσης πολλές ψυχολογικές κρίσεις σε όλη τη διάρκεια της ζωής του - από τις οποίες όμως επανέρχεται γρήγορα όπως έχει και τη δυνατότητα να αναγεννιέται μετά από κάθε καταστροφή που περνάει στη ζωή του. Ο βασικός του κανόνας είναι ότι τα πάντα στη ζωή είναι η μετάλλαξη, γι’ αυτό και θέλει να ζει τα πάντα ακραία για να μπορεί να αλλάζει ριζικά μετά τη ζωή του. Παρατηρούμε επίσης ότι ο Πλούτωνας βρίσκεται κοντά στο Μεσουράνημα του - στο Ζενίθ του - και αυτό το γεγονός σε συνδυασμό με τον τονισμένο Δέκατο Οίκο του  σημαίνει ότι όσον αφορά τα επαγγελματικά του βιώνει ακραία πράγματα  - όπως ίντριγκες, πισώπλατα μαχαιρώματα ή μπορεί να πατάει ακόμη και ο ίδιος "επί πτωμάτων" για να ανέβει επαγγελματικά.

Ο τόσο ισχυρός και σκοτεινός πλανήτης Πλούτωνας βρίσκεται σε δυσαρμονική όψη τετραγώνου με τη Σελήνη του Πιστόριους. Αυτό δείχνει μια κακή σχέση με τη μητέρα του ή μπορεί να κάποιο τραγικό θάνατο στα παιδικά του χρόνια που του άφησε ανεξίτηλα σημάδια στην ψυχή. Αν ισχύει απλά η κακή σχέση τότε πιθανόν η μητέρα του ήταν πολύ κυριαρχική και εξουσιαστική απέναντι του, υποχρεώνοντας τον έτσι να βιώνει ακραία συναισθήματα, αγάπης και μίσους. Είναι πολύ πιθανό αυτός να ήταν και ο τρόπος επικοινωνίας τους, από την απόλυτη αγάπη στο μίσος και τούμπαλιν? Μήπως ο Πιστόριους κατηγορούσε ενδόμυχα τη μάνα του και για την απόφαση που πάρθηκε να του κόψουν τα πόδια? Και το έγκλημα που διέπραξε πρόσφατα αλλά και πιο παλιά περιστατικά δείχνουν να έχει βίαιη συμπεριφορά με τις γυναίκες. Είναι πιθανό να προσπαθούσε να τιμωρήσει τη μητέρα του με αυτό τον τρόπο. Ίσως και ο θάνατος της κοπέλας του να ήταν ένας τρόπος να «σκοτώσει» την ίδια του τη μητέρα! Αν όμως ισχύει το ότι προσωπικά βίωσε το θάνατο της μητέρας του - μέσα από το θάνατο της συντρόφου του - τότε αναγκάστηκε να βιώσει πολύ ακραία συναισθήματα - κάτι που πιθανόν να τον μετάλλαξε και να έφερε κάποια ριζική αλλαγή στην ύπαρξή του. Μήπως τελικά ο θάνατος της συντρόφου του ήταν ένα μεθοδευμένο γεγονός που στόχευε σε ακραία συναισθήματα και ακραίες καταστάσεις, έτσι ώστε να προχωρήσει ο ίδιος ο Πιστόριους σε μία βαθιά και μυστηριώδη (στα μάτια των υπόλοιπων ζωδίων) "σκορπίσια μετάλλαξη"?

Βάσω Τσόγια

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου